Proiect cofinanțat de Uniunea Europeană din Fondul Social European prin Programul Operațional Capital Uman 2014-2020 Axa prioritară 4 „Incluziunea socială și combaterea sărăciei” Obiectiv Specific (O.S.) 4.16: Consolidarea capacității întreprinderilor de economie socială de a funcționa într-o manieră auto-sustenabilă „Promovarea culturii antreprenoriale Cod proiect 127358
Activitatea de mentorat din proiectul nostru se va derula pe baza Ghidului pentru mentori si coordonatori de programe de mentorat care a fost elaborat in cadrul proiectului Learning to Be a Good Mentor (LeGMe), un proiect Grundtvig Parteneriat pentru Învățare (2013-1-RO1-GRU06-29565), cu durata de doi ani, implementat cu sprijinul Comisiei Europene de către opt organizații din Croația, Germania, Italia, Lituania, Norvegia, Romania, Slovacia si Elveția, proiect ce a urmărit să pregătească resurse umane si pedagogice pentru ca partenerii sa poată demara programe de mentorat eficiente in zonele lor de acțiune cu scopul de a echipa adulți cu
precădere dezavantajați (pensionari, șomeri, studenți etc.) pentru a contribui la bunăstarea
comunității lor, mentoratul poate avea efecte pozitive asupra persoanelor mentorate, a
mentorilor si organizațiilor.
Ghidul pentru mentori și coordonatori pentru programe de mentorat …descarcă
Pe baza Ghidului pentru mentori si coordonatorii de programe de mentorat, in cadrul proiectului nostru va fi elaborata
Metodologia de organizare si derulare a programului individualizat de consiliere/consultanta in vederea înființării întreprinderilor sociale, inclusiv identificarea de piețe de desfacere…descarcă
Persoanele mentorate se dezvolta pe plan personal si devin încrezătoare. Mentorii au parte de satisfacții personale, colegialitate, sprijin al unei rețele si dezvoltare in cariera. Organizațiile devin mai productive, dobândind experiența in recrutare, socializare si retenție.
Programul de mentorat urmărește respectarea metodologiei de mentorat in scopul practicării unui mentorat de calitate oferind șanse de dezvoltare, resurse si suport pentru a le oferi mentorilor si discipolilor abilitățile necesare pentru stabilirea si menținerea relațiilor eficiente de mentorat. Programul de mentorat oferă oportunități majore de a promova învățarea inter-disciplinara si de a pune in legătura persoanele interesate din cele doua regiuni.
Ce este o întreprindere? Ce este o întreprindere unica?
Ghid pentru întreprinderile sociale – de la înființare la impact social…descarcă
Avantaje pentru întreprinderile sociale de inserție în derularea achizițiilor publice de bunuri, servicii şi lucrări în condiții de eficiență economică și socială…descarcă
Ordin Nr. 1600/2435/2017 pentru aprobarea modelului extrasului situațiilor financiare anuale care se publică de întreprinderile sociale/întreprinderile sociale de inserție în Registrul unic de evidență a întreprinderilor sociale…descarcă
Procedura de organizare, actualizare şi utilizare a Registrului unic de evidență a întreprinderilor sociale…descarcă
Manual de identitate vizuală pentru elementul specific de identitate vizuală al întreprinderii sociale de inserție…descarcă
Legea nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru șomaj și stimularea ocupării forței de muncă…descarcă
Legea nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii…descarcă
Codul administrativ…descarcă
Întrebări frecvente și răspunsuri oferite de Ministerul Muncii și Protecției Sociale pentru OCUPARE, COMPETENȚE, FORMARE PROFESIONALĂ și ECONOMIE SOCIALĂ…descarcă
MentoriI vor asigura tot sprijinul necesar pentru cei 21 de antreprenori sociali in vederea înființării noilor întreprinderi sociale. Sprijinul va consta in consultanta si asistenta permanenta pentru realizarea documentației necesare deschiderii întreprinderilor sociale, sprijin la nevoie inclusiv prin deplasarea mentorului ca însoțitor pentru noul antreprenor social la instituțiile abilitate in domeniu. In funcție de specificul fiecărui plan de afaceri vor fi realizate documentele necesare întreprinderilor sociale. Totodată, mentorii vor acorda sprijin in vederea întocmirii documentației statutare a noilor întreprinderi sociale/întreprinderi sociale de inserție astfel încât acestea să dobândească statutul de întreprindere sociala/întreprindere sociala de inserție, după caz.
GHID pentru întreprinderile sociale& întreprinderile sociale de inserție…descarcă
După înființarea întreprinderilor sociale și obținerea atestatului de întreprindere socială vor fi semnate contractele de subvenție de minimis.
Prin dezvoltarea întreprinderilor sociale/întreprinderilor sociale de inserție proiectul nostru contribuie la îndeplinirea obiectivelor din Strategia Națională pentru Incluziunea Sociala si Reducerea Sărăciei – astfel prin dezvoltarea întreprinderilor sociale se are in vedere dezvoltarea economiei sociale in vederea creșterii oportunităților de angajare pentru grupurile vulnerabile.
In ceea ce privește decontarea sumelor aferente implementării planurilor de afaceri selectate in cadrul proiectului se are in vedere acordarea unui număr de 21 de subvenții de minimis pentru un număr de 21 de întreprinderi sociale/întreprinderi sociale de inserție pe baza unui contract de subvenție de minimis.
Subvenția de minimis va fi acordata in 3 tranșe după cum urmează:
In ceea ce privește monitorizarea funcționarii si dezvoltării celor 21 de întreprinderi sociale
sprijinite prin intermediul schemei de minimis acest proces se va derula pe baza
Metodologiei de monitorizare a dezvoltării întreprinderilor sociale sprijinite…descarcă.
Prima pagină » Solidar Start-up » A.II Implementarea planurilor de afaceri si monitorizarea funcționarii întreprinderilor sociale/întreprinderilor sociale de inserție înființate
Pagina Facebook a proiectului
Proiect confinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013. Investește în oameni!
Conţinutul acestui material nu reprezintă în mod obligatoriu poziţia oficială a Uniunii Europene sau a Guvernului României.
Pentru informaţii detaliate despre celelalte programe cofinanţate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitaţi www.fonduri-ue.ro
Adresa Birou: Calea Victoriei nr.155, bl.D1, Tronsonul 5, et.5, cod poștal 010073
Nr. înregistrare în Registrul Asociațiilor și Fundațiilor : 6909/A/2007
CUI: 23050598
Cont : RO95BTRLRONCRT0610630601
Bogdan Tănase – Președinte
Telefon: 0722.168.000
Răzvan Gavrilescu – Director Executiv
Telefon: 0722.455.447
Pierre de Hillerin – Relații Publice
Telefon: 0722.307.765
© Copyright 2024 - Toate drepturile sunt rezervate de Asociația EXINO