Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.mfe.gov.ro.
SES Urban
Derularea acestei activitati presupune 3 componente esentiale interdependente intre
ele:
1.Elaborarea analizei diagnostic initiale cu privire la situatia economiei sociale in
cele doua regiuni;
2.Incheierea de parteneriate cu actorii relevantii de pe piata fortei de munca (asociatii de intreprinderi/huburi/clustere), din sistemul de invatamant/de asistenta medicala/de asistenta sociala/servicii de ocupare sau din administratia locala, in vederea cresterii implicarii in furnizarea de servicii pentru grupurile vulnerabile;
3.Derularea efectiva a campaniei de informare a publicului cu privire la importanta
economiei sociale si cu privire la oferta de sprijin a proiectului.
In ceea ce priveste realizarea analizelor diagnostic procesul va fi demarat prin elaborarea unei Metodologii de realizare a analizei diagnostic. Aceasta metodologie va procedura modalitatea de realizare a analizelor diagnostic si va stabilii care sunt indicatorii socio economici ce vor sta la baza realizarii analizelor.
Dupa elaborarea metodologiei de realizare a analizelor diagnostic se va realiza Analiza diagnostic initiala pentru cele doua regiuni. Acesta analiza diagnostic va fi facuta public prin publicarea pe pagina web a proiectului cat si prin transmiterea lor catre actorii relevanti de pe piata fortei de munca (asociatii de intreprinderi / hub-uri / clustere), din sistemul de invatamant/de asistenta medicala/de asistenta sociala / servicii de ocupare sau din administratia locala.
Analiza diagnostic initiala va fi disponibila si pentru cei 75 membrii ai grupului tinta in vederea utilizarii informatiilor/datelor/studiilor in vederea dezvoltarii planurilor de afaceri. Aceasta etapa va fi considerata incheiata atunci cand va fi publicata analiza diagnostic initiala.
Incheierea de parteneriate cu actorii relevantii de pe piata fortei de munca (asociatii de intreprinderi/huburi/ clustere), din sistemul de invatamant/de asistenta medicala/de asistenta sociala/servicii de ocupare sau din administratia locala, in vederea cresterii implicarii in furnizarea de servicii pentru grupurile vulnerabile.
Un element esential al implementarii proiectului este realizarea de parteneriate cu actorii relevanti de pe piata fortei de munca, in prima etapa de implementare a proiectului aceste parteneriate au rolul de a asigura:
a) asigurarea transnsmiterii informatiilor despre implementarea proiectului si despre oportunitatile oferite de acesta pentru dezvoltarea sectorului economiei sociale din cele doua regiuni
b) asigurarea identificarii de persoane eligibile interesate sa infiinteze intreprinderi
sociale/intreprinderi sociale de insertie in cele doua regiuni d)asigurarea necesarului de
informatii in vederea adaptarii procesului de implementare a proiectului.
Pe langa aceste elemente de sprijin direct oferit proiectului in vederea promovarii ofertei de
dezvoltare a economiei sociale si de identificare a acelor persoane interesate sa infiinteze intreprinderi sociale, aceste 6 parteneriate vor constitui o baza importanta in vederea asigurarii sustenabilitatii dezvoltarii celor 21 de intreprinderi sociale sprijinite prin proiect.
Astfel pe baza acestor parteneriate se va asigura conectarea celor 21 de intreprinderi sociale infiintate in habitatul socio economic al regiunilor facilitand astfel identificarea de piete de desfacere pentru bunurile si serviciile realizate de aceste 21 de intreprinderi sociale, in acelasi timp conectarea intreprinderilor sociale la mediul socio economic regional va permite identificarea de surse de finantare pentru activitatile intreprinderilor sociale inclusiv prin cooptarea actorilor socio economici relevanti in domeniul economiei sociale. Nu in ultimul rand pe baza acestor parteneriate se deschid oportunitati majore de dezvoltare de noi proiecte ce au drept scop dezvoltarea economiei sociale cu utilizarea rezultatelor si lectiilor invatate prin implementarea acestui proiect. In acelasi timp pe baza celor 6 parteneriate se vor putea promova proiecte/programe sau politici regionale de dezvoltare a economiei sociale. Aceasta etapa va fi considerata incheiata atunci cand vor fi incheiate cele 6 prateneriate asumate.
Derularea efectiva a campaniei de informare a publicului cu privire la importanta economiei sociale si cu privire la oferta de sprijin a proiectului se va realiza pe baza Metodologiei de organizare si derulare a campaniei de promovare a proiectului.
Activitatea de informare a publicului cu privire la oportunitatile oferite prin proiect atat prin promovarea ofertei de formare cat si pe baza oportunitatii de finantare oferita prin schema de sprijin antreprenorial (minimis) va lua forma unei campanii de informare a publicului. In cadrul acestei campanii informare a publicului se va populariza oferta proiectului cu privire la oportunitatile oferite pentru persoanele cu resedinta sau domiciliul in cele doua regiuni care doresc sa infiinteze o intreprindere sociala.
In acest sens prin intermediul campaniei de informare a publicului se vor populariza urmatoarele aspecte :
1. Oportunitatea de a participa la un program de formare antreprenoriala in domeniul economiei sociale, cu sansa de a dobandii competente antreprenoriale in domeniul economiei sociale certificate ANC precum si oportunitatea de a dobandii competente profesionale suplimentare certificate in domeniul obtinerii de finantari nerambursabile sau in domeniul resurselor umane;
2. Conditiile ce trebuie indeplinite de catre persoanele care doresc sa beneficieze de oportunitatile de formare oferite prin intermediul proiectului;
3. Oportunitatile oferite de proiect in vederea obtinerii de finantare pentru dezvoltarea unei intreprinderi sociale in cele doua regiuni;
4. Metodologia de selectare a planurilor de afaceri ce urmeaza a fi finantate prin intermediul schemei de minimis (antreprenoriat social);
5. Modalitatea de implementare a schemei de minimis (antreprenoriat social) cu drepturile si obligatiile ce revin beneficiarului ajutorului de minimis.
Toate aceste elemente ce urmeaza sa fie prezentate publicului larg din cele doua regiunii au in vederea informarea persoanelor care doresc sa demareze o intreprindere sociala in mediul urban, cu privire la oportunitatile oferite. In acelasi timp se doreste o informare oferit de proiect, impreuna cu criteriile de eligibilitate si de selectie. In acelasi timp se doreste informarea publicului larg cu privire la drepturile si obligatiile persoanelor care doresc sa beneficieze de oferta educationala a proiectului dar si cu privire la drepturile si obligatiile ce revin persoanelor care urmeaza sa beneficieze de sprijin in dezvoltarea unei intreprinderi sociale.
In ceea ce priveste componenta tehnica a campaniei de informare a publicului larg vor fi utilizate urmatoarele canale de comunicare:
1.Comunicare prin intermediul mass-media are in vedere urmatoarele componente:
a) publicarea in presa scrisa regionala a unui anunt cu privire la proiect si cu privire la oportunitatile oferite de catre proiect pentru persoanele eligibile din cele doua regiuni care doresc sa demareze intreprindere sociala in mediul urban. Publicarea anuntului in presa scrisa se va realiza in prima luna de implementare odata cu derularea Conferintei de lansare a proiectului;
b) publicarea a cate unui anunt in presa scrisa din cele doua regiuni in lunile 2, 3, de implementare ce vor avea in vedere informarea publicului larg cu privire la oferta proiectului.
2. Promovare online
a) pagina web a proiectului va fi principala interfata de comunicare cu persoanele din cele doua regiuni ce doresc sa demareze o activitate pe cont propriu si care sunt interesate sa beneficieze de oferta proiectului. Pe pagina web a proiectului vor fi publicate anunturi permanente cu privire la oportunitatile oferite prin proiect. Pe pagina web a proiectului vor fi publicate si disponibile permanent documentele necesare pentru persoanele interesate sa fie selectate in grupul tinta al proiectului precum si metodologiile de selectie a persoanelor din grupul tinta precum si metodologia si criteriile de evaluare si selectie a beneficiarilor de ajutor de minimis
(antreprenoriat social);
b) paginile de Facebook si Instagram a proiectului va fi o interfata utila tuturor persoanelor care doresc sa infiinteze o intreprindere sociala in mediul urban in cele doua regiuni. Pe paginile de socializare a proiectului se vor publica anunturi cu privire la oportunitatile proiectului, cu privire la metodologiile de selectare a grupului tinta dar si a beneficiarilor de sprijin financiar in vederea demararii unei afaceri pe cont propriu. Pe pagina de Facebook vor fi publicate link-uri catre metodologiile de selectie a grupului tinta si catre metodologiile de selectie a planurilor de afaceri publicate pe pagina web a proiectului.Pagina de Facebook a proiectului va oferi oportunitatea comunicarii directe intre echipa de implementare si publicul larg interesat, in acest sens persoanele interesate vor putea adresa intrebari cu privire la implementarea proiectului si vor beneficia de raspunsuri in timp real din partea echipei de implementare.
3. Transmiterea de informatii relevante despre proiect catre institutii cu atributii in educatie, ocupare a fortei de munca, dezvoltare de afaceri vor fi vizate universitatile acreditate din regiunile de dezvoltare; inspectoratele scolare judetene, ligile studentesti din universitatile acreditate; Agentiile Judetene de Ocupare a Fortei de Munca din judetele ce compun cele doua regiuni; organizatii cu atributii in domeniul dezvoltarii antreprenoriale – vor fi transmise adrese si comunicari catre Camerele de Comert si Industrie din jduetele componente regiunilor, catre Oficii Teritoriale pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii si Cooperatie din cele doua regiuni.
Din punct de vedere al resursei umane implicate vor fi angajate in echipa de implementare a proiectului vor fi bugetate doua posturi de Expert identificare, recrutare, mobilizare si monitorizare GT – cate unul la nivelul fiecarui partener.
Metodologie de realizare a analizei diagnostic…descarcă
Analiza diagnostic initiala pentru cele doua regiuni…descarcă
Metodologiei de organizare si derulare a campaniei de promovare a proiectului…descarcă
R.1.1 – 1 Campanie de informare a publicului cu privire la portunitatile oferite de proiect atat din
punct de vedere al participarii la programul de formare cat si cu privire la
oportunitatile oferite pe baza sprijinului financiar de minimis;
R.1.3 – O analiza a situatie economiei sociale la nivelul celor doua regiuni de dezvoltare vizate
R.1.2 – 6 parteneriate cu actorii relevantii de pe piata fortei de munca (asociatii de intreprinderi / hub-uri / clustere), din sistemul de invatamant /de asistenta medicala /de asistenta sociala /servicii de ocupare sau din administratia locala, in vederea cresterii implicarii in furnizarea de servicii pentru grupurile vulnerabile;
Prima pagină » Ses Urban » Campanie de informare
Dast Training Center SRL
Pagina Facebook a proiectului