Pentru informații detaliate despre celelalte programe cofinanțate de Uniunea Europeană, vă invităm să vizitați www.mfe.gov.ro.
SES Urban
Din punct de vedere al derularii concursurilor de planuri de afaceri acesta se deruleaza pe baza unei metodologii transparente, nediscriminatorii ce are in vedere selectarea obiectiva si echidistanta a celor mai viabile planuri de afaceri care sa asigure dezvoltarea sustenabila a celor 21 de intreprinderi sociale sprijinite.
Metodologia de derulare a concursului de planuri de afaceri va fi disponibila tuturor persoanelor interesate sa participe la concursurile de planuri de afaceri odata cu metodologia de selectie a grupului tinta prin publicarea pe pagina web a proiectului.
Metodologia de derulare a concursurilor de planuri de afaceri contine toate elementele necesare unei aplicarii de succes la concurs, toate elementele necesare elaborarii planului de afaceri precum si toate documentele necesare a fi depuse odata cu planul de afaceri.
Procedura de derulare a concursului de planuri de afaceri va fi disponibila cu aproximativ 4 luni inainte de data limita de depunere a planurilor de afaceri asigurand astfel transparenta totala procesului de selectie.
Planul de afaceri va conține cel puțin următoarele elemente: :
- Misiunea sociala/programele sociale ale intreprinderii sociale;
- Problema sociala a carei rezolvare constituie misiunea sociala a intreprinderii: categoriile de persoane carora li se adreseaza intreprinderea sociala respectiva si nevoile sociale ale acestora, zona geografica, problema comunitara/de mediu pe care incearca sa o rezolve intreprinderea;
- Modul in care se integreaza activitatea intreprinderii in contextul social si in cel economic din zona respectiva: elemente de analiza de piata privind activitatea care face obiectul planului de afaceri;
- Modelul de organizare si functionare a intreprinderii sociale, cu accent pe modul in care se asigura participarea membrilor si a altor actori interesati, inclusiv persoane din grupuri vulnerabile, daca acestea fac parte din grupurile vizate de intreprindere, la deciziile privind activitatile acesteia si modul in care acesta reflecta principiile prevazute la art.
4, lit. c si d, Legea nr. 219/2015 privind economia sociala; - Directiile strategice de dezvoltare a intreprinderii, avand in vedere atat activitatea economica, cat si misiunea /programele sociale ale acesteia;
- Descrierea produsului/produselor, serviciului /serviciilor, respectiv a lucrarii/lucrarilor care vor face obiectul activitatii intreprinderii sociale, inclusiv intreprinderii sociale de insertie;
- Justificarea activitatilor propuse: analiza punctelor tari si a celor slabe ale intreprinderii, respectiv analiza amenintarilor si a oportunitatilor din mediul in care functioneaza aceasta (analiza SWOT), precum si justificarea activitatilor propuse fata de acestea;
- Planul de finantare al intreprinderii: va include modalitatea prin care se va finanta intreprinderea sociala, inclusiv prin intermediul finantarii nerambursabile si /sau alte surse de finantare si contributia proprie;
- Rezultate economice si sociale specific preconizate: se vor defini un set de rezultate proprii corespunzatoare activitatilor planificate;
- Numarul de persone angajate in intrepriderile sociale nou infiintate.
Pentru înființarea de întreprinderi sociale valoarea sprijinului financiar acordat în cadrul acestei scheme de antreprenoriat va fi de maximum 100.000,00 Euro/întreprindere socială.
Pentru fiecare întreprindere socială înființată în cadrul proiectului, persoana din grupul țintă care înființează întreprinderea socială trebuie să asigure o cofinanțare proprie de minimum 10% din valoarea prijinului financiar primit. Valoarea cofinanțărilor proprii asigurate de persoanele din grupul țintă care înființează întreprinderi sociale nu se cuprinde în bugetul proiectului si se gestionează separat de către administratorul schemei de ajutor de minimis / administratorul schemei de antreprenoriat, in relația acestuia cu intreprinderea social înființată.
Cofinanțarea proprie de minimum 10% din valoarea sprijinului financiar acordat pentru o întreprindere socială înființată poate fi asigurată în bani.
Administratorul de schemă de antreprenoriat social va acorda punctaj suplimentar planurilor de afaceri care prevăd o cofinanțare proprie mai mare de 10% din valoarea sprijinului financiar primit. În acest sens, administratorul schemei de antreprenoriat va elabora criterii specifice pentru punctarea etapizată a planurilor de afaceri care prevăd o cofinanțare proprie mai mare de 10% din valoarea sprijinului financiar primit.
Înainte de semnarea contractului de subvenție, toți beneficiarii ajutorului de minimis vor trebui să prezinte un extras de cont care să ateste virarea cofinanțării în valoare de 10%. Cofinanțarea suplimentară, care a contribuit la obținerea punctajului adițional, va fi virată până la finalizarea Fazei 1 și înainte de solicitarea tranșei a doua de subvenție.
Întreaga cofinanțare va fi virată într-un cont de management al grantului, deschis la BCR, care va funcționa sub un sistem de dublă semnătură: una aparținând beneficiarului ajutorului de minimis și cealaltă administratorului schemei de antreprenoriat. Acest mecanism va asigura faptul că sumele din subvenție vor fi utilizate numai cu acordul ambelor părți, garantând o gestionare responsabilă și transparentă a fondurilor.
.
Conform art. 3 alin. (1) din Leg ea nr. 219/2015 privind economia socială, pot fi întreprinderi sociale:
a) soci etăţile cooperative care funcţionează în baza Legii nr. 1/2005 privind organizarea şi funcţionarea cooperaţiei, republicată, cu modificările ulterioare;
b) cooperativele de credit, care funcţionează în baza Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr.99/2006 privind instituţiile de credit şi adecvarea capitalului, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 227/2007, cu modificările şi completările ulterioare;
c) asociaţiile şi fundaţiile, care funcţionează în baza Ordonanţei Guvernului nr. 26/2000 c u
privire la asociaţii şi fundaţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 246/2005, cu
modificările şi completările ulterioare;
d) casele de ajutor reciproc ale salariaţilor, care funcţionează în baza Legii nr. 122/1996 privind
regimul juri dic al caselor de ajutor reciproc ale salariaţilor şi al uniunilor acestora, republicată;
e) casele de ajutor reciproc ale pensionarilor, care sunt înfiinţate şi funcţionează în baza Legii
nr. 540/2002 privind casele de ajutor reciproc ale pensionarilor, cu modificările şi completările
ulterioare;
f) societăţile agricole, care funcţionează în baza Legii nr. 36/1991 privind societăţile agricole şi
alte forme de asociere în agricultură, cu modificările şi completările ulterioare;
g) cooperativele agrico le care funcţionează în baza Legii cooperaţiei agricole nr. 566/2004, cu
modificările şi completările ulterioare;
h) orice alte categorii de persoane juridice, indiferent de domeniul de activitate, care respectă,
conform actelor legale de înfiinţare şi organizare, cumulativ, definiţia şi principiile economiei
sociale.
Schema de ajutor de minimis nu se aplică și nu se acordă:
a) ajutoarelor acordate întreprinderilor care își desfășoară activitatea în sectoarele pescuitului și acvaculturii, reglemen tate de Regulamentul (CE) nr. 1379/2013 al Parlamentului European și al Consiliului din 11 decembrie 2013 privind organizarea comună a piețelor în sectorul produselor pescărești și de acvacultură, de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1184/2006 și (CE) n r. 1224/2009 ale Consiliului și de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 104/2000 al Consiliului;
b) întreprinderilor care își desfășoară activitatea în domeniul producției primare de produse agricole, astfel cum sunt enumerate în Anexa 1 a Tratatului CE;
c) întreprinderilor care și desfășoară activitatea în sectorul transformării și comercializării
produselor agricole, prevăzute în Anexa nr. 1 a Tratatului CE, în următoarele cazuri:
-atunci când valoarea ajutorului este stabilită pe baza prețului sau a ca ntității produselor în
cauză achiziționate de la producătorii primari sau introduse pe piaţă de întreprinderile în cauză;
– atunci când ajutorul este condiţionat de transferarea lui parţială sau integral către producători primari.
d) pentru activităţile legate de export către ţări terţe sau către state membre, respectiv ajutoarele legate direct de cantităţile exportate, ajutoarele destinate înfiinţării şi funcţionării unei reţele de distribuţie sau destinate altor cheltuieli curente legate de activitatea de export;
e) pentru activitățile condiționate de utilizarea preferențială a produselor naţionale față de cele
importate;
f) pentru activitățile pentru achiziţia de vehicule de transport rutier de mărfuri.
Prin urmare, domeniile de activitate ale întreprinde rilor sociale nou înfiintate, nu vor viza domeniile exceptate de la schema de ajutor de minimis evidențiate mai sus.
Acordarea ajutorului de minimis pentru întreprinderile sociale nou înfiintate se va face în baza
Contractului de subvenție.
Statutul de întreprindere socială se recunoaște prin dobândirea unui atestat de întreprindere socială, în conformitate cu Legea nr. 219/2015 privind economia socială. Persoane le juridice de drept privat, prevăzute mai sus, pot solicita un atestat de întreprindere socială, dacă actele de înființare și funcționare conțin prevederi prin care se demonstrează faptul că:
– acţionează în scop social şi/sau în interesul general al comunităţii;
– alocă minimum 90% din profitul/excedentul realizat scopului social şi rezervei statutare;alocă minimum 90% din profitul/excedentul realizat scopului social şi rezervei statutare;
– se obligă să transmită bunurile rămase în urma lichidării către una sau mai multe întreprinderi se obligă să transmită bunurile rămase în urma lichidării către una sau mai multe întreprinderi sociale;
– aplică principiul echităţii sociale faţă de angajaţi și administratori asigurând niveluri de salarizare/remunerare echitabile, între care nu pot exista diferențe care să depăşească raportul de 1 la 8.
Fiecare persoană juridică inființată în una din formele prevăăzute la art. art. 3 alin. (1) din Legea nr. 219/2015 privind economia socială și finanțată în cadrul proiectului trebuie să dobândeasca atestatulul de întreprindere socială în termen de maximum 4 luni de la semnarea contractului de subvenție.
Fiecare beneficiar al ajutorului de minimis va trebui să angajeze numarul minim de persoane pe care s-a obligat sa le angajeze, in cadrul intreprinderilor nou infiintate, conform planului de afaceri.
Locurile de munca nou create trebuie sa fie cu normă de lucru de cel putin 4 ore/zi și pe perioadă nedeterminată.
Nu se acceptă angajarea aceleiași persoane la mai mult de o întreprindere socială înființată în cadrul aceluiași proiect sau la alte proiecte gestionate de către același administrator de schemă de antreprenoriat în cadrul prezentului apel.
În cazul în care în perioada menționată locul/locurile de muncă create în cadrul întreprinderilor nou înființate se vacantează, beneficiarul de ajutor de minimis va avea un termen de maxim 30 de zile să ocupe locul/locurile de muncă vacante, păstrând numărul și tipul acestora, pentru care a primit pentru care a primit punctaj la evaluarea planului de afaceri.
Persoanele juridice nou înființate vor trebui să aibă sediul social și, după caz, punctul/punctele de lucru în mediul urban, în regiunea/regiunile de dezvoltare/teritoriul ITI în care se implementează proiectul.
Fiecare beneficiar al ajutorului de minimis va trebui să angajeze în cadrul întreprinderilor nou
înființate numărul minim de pers oane pe care s a obligat să le angajeze, conform Planului de afaceri, la cel târziu 4 luni de la semnarea contractului de subvenție.
În situația în care termenul de angajare (4 luni de la semnarea contractului de subvenție) nu este respectat, începând cu luna a 5 a de la semnarea finalizarea Etapei I, administratorul schemei de ajutor de minimis va aplica următoarele corecții financiare per loc de muncă neocupat, sume care se scad din valoarea totală a ajutorului de minimis, după cum urmează:
- în procent de 25 %/număr total de locuri de munca, din valoarea ajutorului financiar acordat aferent planului de afaceri pentru o întârziere de maxim 1 lună / loc de muncă neocupat.
- în procent de 50 %/număr total de locuri de munca din valoarea ajutorului financiar acordat aferent planului de a faceri pentru o întârziere de maxim 2 luni / loc de muncă neocupat.
- în procent de 75 % /număr total de locuri de din valoarea ajutorului financiar acordat aferent planului de afaceri pentru o întârziere de maxim 3 luni / loc de muncă neocupat.
- în procent de 100%/număr total de locuri de munca din valoarea ajutorului financiar aferent planului de afaceri pentru o întârziere de maxim 4 luni / loc de muncă neocupat.
Persoanele angajate în cadrul întreprinderilor nou înființate vor avea, în mod obligatoriu, domiciliul în regiunea/regiunile de dezvoltare/teritoriul ITI în care se implementează proiectul, în mediul urban sau rural.
Beneficiarii de ajutor de minimis au obligația de a respecta prevederile Ordinului nr. 1.284 din
8 august 2016 privind aprobarea Procedurii competitive aplicabile solicitanţilor/beneficiarilor
privaţi pentru atribuirea contractelor de furnizare, servicii sau lucrări finanţate din fonduri europene, cu modificările și completările ulterioare.
Persoanele fizice care înființează afaceri nu trebuie să aibă calitatea de asociați majoritari
în structura altor întreprinderi (inclusiv Persoane Fizice Autorizate, Persoane Fizice Independente, Întreprinderi Individuale Întreprinderi Familiale etc.) la data semnării contractului de subvenție.
La finalul implementării planului de afacere, precum si in perioada de asigurare a sustenabilității asumată in planul de afacere, de după finalizarea perioadei de implementare a proiectului, indiferent de cauzele care determină eventuala fluctuație a numărului de persoane angajate, beneficiarul ajutorului de minimis are obligația de a se asigura că numărul persoanelor angajate în cadrul întreprinderilor nou înființate este cel puțin egal cu numărul total asumat inițial.
Pe parcursul implementării planului de afaceri, administratorul schemei de ajutor de minimis poate accepta modificări ale acestuia, prin act adițional la contractul de subvenție.
Administratorul schemei de ajutor de minimis se va asigura și va confirma ca aceste modificări nu afectează condițiile/criteriile inițiale de acordare a finanțării de minimis.le de acordare a finanțării de minimis.
În scopul verificării încadrării ajutorului de minimis în pragul de maxim 100.000,00 Euro/
întreprindere, precum și pentru stabilirea valorii în lei a ajutorului de minimis primit de fiecare
întreprindere socială înființată, echivalentul în lei se calculează la cursul de schimb stabilit prin
InforEuro, valabil la data semnării Contractului de subvenție.
Întreprinderile sociale vizate de prezentul apel (în calitate de beneficiari finali ai schemei de antreprenoriat ) sunt, în conformitate cu prevederile Legii nr. 219/2015 privind economia socială, cu modificările și completările ulterioare, întreprinderi organizate independent de sectorul public și care au scopul de a servi interesul general, interesele unei colectivităţi şi/sau interesele personale nepatrimoniale ale membrilor prin producerea şi furnizarea de bunuri, prestarea de servicii şi/sau execuţia de lucrări. Aceste întreprinderi contribuie la dezvoltarea comunităţilor locale, inclusiv prin implicarea unor persoane aparţinând unor grupuri vulnerabile în activităţi cu caracter social şi economic, facilitând accesul tuturor la resursele şi serviciile comunităţii.
Acţiunile eligibile în cadrul acestui apel vor avea drept scop asigurarea sprijinului necesar pentru înfiinţarea de întreprinderi sociale, inclusiv de întreprinderile sociale de inserție, în mediul urban.
În cadrul acestui apel, planul de afaceri va viza localități urbane, așa după cum sunt acestea definite și prezentate în Legea nr. 351/2001 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului naţional Secţiunea a IV a Reţeaua de loc alităţi.
Castigătorii planurilor de afaceri vor avea obligația de a asigura, ulterior finalizării perioadei de implementare a proiectului, sustenabilitatea structurilor de economie socială create, atât din punctul de vedere al funcționării acestora, cât și din punct ul de vedere al menținerii locurilor de muncă asumate în cadrul acestor structuri.
In ceea ce priveste celelante documente ce trebuie depuse odata cu planul de afaceri acestea tin criteriile de eligibilitate din Ghidul Solicitantului Conditii Specifice si de probarea elementelor mentionate in planul de afaceri.
In cadrul concursului juriul va avea in vedere aplicarea unui mecanism de evaluare si selectie a planurilor de afaceri bazat pe urmatoarele principii:
– nu vor fi finantate doua sau mai multe planuri de afaceri, propuse de persoane diferite, identice sau cu un grad foarte mare de asemanare in ceea ce priveste descrierea segmentului de piata, planului de management si marketing si bugetul detaliat;
– planurile de afaceri propuse spre finantare vor reflecta realitatea segmentului de piata vizat si vor fi fundamentate tehnic si economic, pornind de la informatii verificabile in zona geografica de implementare a proiectului.
– in cazul in care printre câștigătorii planurilor de afaceri sunt persoane cu diferite grade de rudenie sau afinitate (soti, sotii, rude si afini pana la gradul II), juriul va decide asupra selectarii planului de afaceri cu punctajul cel mai mare, in cazul in care planurile de afaceri depuse de persoane cu diferite grade de rudenie sau afinitate obtin punctaj egal si nici una din persoane nu doreste sa renunte la planul de afaceri va fi selectat planul de afaceri depus primul in ordinea depunerii.
In ceea ce priveste evaluarea propiu zisa aceasta va avea doua faze:
– o faza de evaluare a eligibilitatii si conformitatii administrative in care se vor evalua elementele ce tin de eligibilitatea vedere al conformitatii administrative
– o faza de evaluare si selectie tehnica si financiara ce vizeaza elemente ce tin de calitatea planurilor de afaceri depuse si mai ales de aplicabilitatea practica a planurilor si de sansele de succes ale acestor planuri de afaceri.
Criteriile de evaluare si selectie vor tine de:
– misiunea sociala a intreprinderii si de problema sociala a carei rezolvare constituie misiunea sociala a intreprinderii,
– de modalitatea in care intreprinderea sociala intentioneaza sa implementeze rolul social asumat;
– de modelul de organizare al intreprinderii sociale;
– modelul de organizare si functionare a intreprinderii sociale, cu accent pe modul in care se asigura participarea membrilor si a altor actori interesati, inclusiv persone din
grupuri vulnerabile, daca acestea fac parte din grupurile vizate de intreprindere, la
deciziile privind activitatile acesteia si modul in care acesta reflecta principiile
prevazute la art. 4, lit. c si d, Legea nr. 219/2015 privind economia sociala;
– de directiile strategice de dezvoltare atat pe componenta economica cat si pe componenta de realizare a misiunii sociale;
– de modul in care sunt descrise produsele/serviciile sau lucrarile car vor face obiectul activitatii economice si sociale ale intreprinderii;
– pe analizarea elementelor de oportunitate in comparatie cu amenintarile la adresa procesului de dezvoltare a intreprinderi sociale;
– pe numarul de locuri de munca ce urmeaza a fi dezvoltate.
In vederea sprijinirii obiectivelor asumate prin documentele programatice ce interfereaza cu domeniul economiei sociale vor fi acordate punctaje suplimentare pentru urmatoarele elemente:
– Planul de afaceri propus spre finantare propune activitati/investitii care contribuie in mod concret la sprijinirea tranzitiei catre o economie cu emisii scazute de dioxid ce carbon si eficienta din punct de vedere al utilizarii resurselor si promoveaza astfel dezvoltarea economiei verzi bazata pe competente verzi (5puncte);
– Planul de afaceri propus spre finantare propune masuri ce vor promova in mod concret nediscriminarea (1 punct);
– Planul de afaceri propus spre finantare contribuie la cel putin doua din temele orizontale FSE+: dezvoltarea durabila /egalitatea de sanse si nediscriminarea/accesibilitatea persoanelor cu dizabilitati (1 punct) ;
– Planul de afaceri propus spre finantare prevede infiintarea unei intreprinderi sociale de insertie (1 punct);
– Planul de afaceri propus spre finantare propune angajarea a cel putin unei persoane cu dizabilitati (1 punct).
– Planul de afaceri va viza dezvoltarea unei inteprinderi sociale in judetele Covasna, Harghita, Mures, Ialomita, Teleorman, Calarasi (3puncte).
– Planul de afaceri propune o cofinantare mai mare de 15% (1 punct), mai mare de 20% (2 puncte, mai mare de 25% (3 puncte),
– Planul de afaceri propune angajarea a 8 persoane (1 punct), a 9 persoane (2 puncte), a 10 persoane (3 puncte).
Juriul care va evalua planurile de afaceri va fi compus din:
– un reprezentant al sectorului economiei sociale (a se vedea Legea nr. 219/2015 privind economia socială, art. 3 alin. a f, întreprinderi sociale atestate, întreprinderi sociale de inserție);
– un reprezentant al mediului d e afaceri local din regiunile de implementare ale proiectului , cu rol/funcție decizională in entitatea din care provine (asociații patronale/camere de comerț/ asociații de întreprinderi/companii);
– un reprezentant al instituțiilor financiare banca re sau non bancare din regiunile de implementare ale proiectului.
Membrii juriului nu sunt soși, soții, rude sau afini până la gradul II inclusiv cu nicio persoană din grupul țintă care a depus plan de a faceri. De asemenea, membrii juriului nu au legaturi economice (reprezentanti legali, actionari, administratori) la aceleasi firme/grupuri de firme cu nicio persoană din grupul țintă care a depus plan de afaceri.
Administratorul schemei de antreprenoriat/ administratorul schemei de ajutor de minimis, dupa caz, are responsabilitatea exclusivă a întregului proces de recrutare a grupului țintă și de evaluare și s elecție a planurilor de afaceri propuse pentru finanțare.
Evaluarea eventualelor contestatii va fi realizata de catre un alt juriu compus din alte 3 persoane avand aceleasi caracteristici ca si juriul initial.
Toate plățile aferente funcționării întreprinderilor nou create trebuie efectuate în cadrul Etapei II , pe durata implementării proiectului.
În perioada Etapei II , pe durata perioadei de implement are a proiectului, respectiv pe durata de sustenabilitate as umată in cererea de finantare/ planul de afaceri, de după finalizarea implementării proiectului, beneficiarul ajutorului de minimis va asigura continuarea funcționării întreprinderii și va menține ocuparea locurilor de muncă nou create.
În cazul în care în perioada de sustenabilitate asumată, locul/locurile de muncă create în cadrul întreprinderilor sociale se vacantează, beneficiarul ajutorului de minimis va avea un termen de maxim 30 de zile să ocupe locul/locurile de muncă vacante, fără a fi aplicate corecții financiare.
În situația în care o întreprindere nou creată își încetează activitatea sau își pierde atestatul de întreprindere socială în perioada de sustenabilitate asumată , întreprinderea respectivă are obligația de a restitui integral sumele prim ite cu titlu de ajutor de minimis.
În situația în care o întreprindere nou creată nu va menține ocuparea locurilor de muncă nou create (așa cum au fost acestea asumate în planul de afaceri aprobat), în perioada de sustenabilitate asumată, se vor aplica urmatoarele corecții financiare, proportionale cu numarul de locuri de munca neocupate si cu durata de neocupare a acestora, in procent calculat după cum urmează si care se aplica la valoarea totala a ajutorului de minimis primit:
[(numar luni de neocupare / numar luni de sustenabilitate 1) x 100] / numar locuri de munca asumate
Numarul de luni de neocupare luat in calcul poate fi mai mare sau egal cu 2 luni, si mai mic sau egal cu numarul de luni de sustenabilitate asumat 1 (minus o unitate).
Persoanele fizice din grupul țintă nu pot avea calitatea de asociat, administrator, reprezentant legal sau angajat în cadrul a mai mult de o întreprindere înființată în cadrul acestui apel. În cazul în care întreprinderea se înființează ca societate reglementată de Legea societăț ilor nr. 31/1990, republicată, cu modificările și completările ulterioare, și are mai mult de un asociat, persoana fizică al cărei plan de afaceri a fost selectat în vederea finanțării va trebui să aibă calitatea de asociat majoritar.
Persoana al cărei plan de afaceri a fost selectat în vederea finanțării va trebui să aibă calitatea de reprezentant legal , acționar unic/acționar majoritar și administrator al afacerii nou înființate și sprijinite prin proiect, reprezintă societatea, are rol executiv în întreprindere, fiind efectiv cel care asigură gestiunea afacerii, este responsabil de patrimoniul întreprinderii înființate, are responsabilitatea de a garanta întru totul desfășurarea legală a activității economice și realizarea obiectelor de activitate.
Valoarea cheltuielilor salariale bugetate la nivel de plan de afaceri nu poate depăși valoarea de 216.000 ,00 RON .
Întreprinderile sociale înființate în cadrul proiectului se pot adresa structurilor teritoriale ale ANOFM pentru a beneficia, pentru persoanele angajate în cadrul acestora, de subvențiile acordate în baza Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările și completările ulterioare. În situația în care întreprinderile înființate în cadrul proiectului optează pentru subvenționarea locurilor de muncă nou create, în conformitate cu prevederile Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările și complet ările ulterioare, NU vor fi incluse în bugetul planurilor de afaceri cheltuielile salariale ce urmează a fi decontate în baza Legii nr. 76/2002 privind sistemul asigurărilor pentru şomaj şi stimularea ocupării forţei de muncă, cu modificările și completări le ulterioare. Nu este posibil ca un angajat sa fie platit simultan atat din cadrul proiectului cat si din subvenția acordată în baza Legii 76/2002.
Din punct de vedere al resurselor umane angrenate in aceasta activitate vor fi implicate urmatorii experti: Coordonator concurs planuri de afaceri, 3 membri juriu planuri de afaceri si 3 membri juriu contestatii.
Ca urmare a procesului de selectie vor fi selectate un număr de 21 de planuri de afaceri care vor sta la baza dezvoltarii a 21 de inteprinderi sociale /inteprinderi sociale de insertie. Dintre aceste 21 de planuri de afaceri minim 3 vor propune modele de afaceri bazate pe implementarea principiului dezvoltarii durabile si dezvoltarii economiei verzi bazate pe competente verzi.
R.1.10 – minim 3 din planurile de afaceri finanţate prin intermediul schemei de minimis să propună activităţi ce vor promova concret sprijinirea tranziţiei către o economie cu emisii scăzute de dioxid de carbon şi eficientă din punctul de vedere al utilizării resurselor contribuind astfel la promovarea economiei verzi bazate pe competente verzi.
R.1.9 – 21 planuri de afaceri selectate in vederea finantarii prin intermediul schemei de minimis.
Prima pagină » Ses Urban » A.I.5 Organizarea concursului de planuri de afaceri
Dast Training Center SRL
Pagina Facebook a proiectului